خلوت با نامحرم در فضای مجازی و غیر مجازی


خلوت با نامحرم در فضای مجازی و غیر مجازی

 

یکی از گناهانی که از آن نهی شدیم خلوت با نامحرم است که در قدیم این اتفاق خیلی به ندرت و با سختی واقع میشد ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی بوسیله مبایل (پیامک و تماس تلفنی و بلوتوث و...) و فضای مجازی و (چت در گروه ها و ایمیل و...)  به آسانی دو نامحرم می توانند با هم به طور مجازی خلوت کنند که این کار بخاطر احساس امنیتی که از این طریق ارتباط وجود دارد مفاسد بسیاری را به دنبال خواهد داشت که حتی مفاسدش کمتر از خلوت حقیقی (که در قدیم انجام میشده) نیست.
البته مشکل فقط این نیست بلکه از سالها قبل و به یمن آمدن زنان به صحنه! و میدان کار (دوشادوش مردان!!!) و فرصتهای مناسبی برای این خلوت شیطانی در محیطهای کار ایجاد  شده است!
رسول خدا (صلى الله علیه و آله):
«چهار چیز را مایه فساد قلب و روان انسان مى داند که یکى از آنها خلوت با زنان نامَحرم است . دلیل آن نیز وسوسه شدن دل و تمایل انسان به جنس مخالف است » (بحار الأنوار، ج74، ص192)

رسول خدا (صلى الله علیه و آله) در این باره مى فرماید:
«از هم صحبتى با زنان نامَحرم (مجازی و غیر مجازی) بپرهیزید؛ زیرا هیچ مردى با زن نامحرمى خلوت نمى کند، مگر این که نسبت به او قصدى داشته باشد» (کنزالعمّال، ج5، ص327)
پیامبر (صلى الله علیه و آله):
« «هر کس با نامحرم شوخى کند، براى هر کلمه‏اى که در دنیا با او سخن گفته است هزار سال او را در دوزخ زندانى مى‏کنند» (ثواب الاعمال وعقاب الاعمال)
امام صادق علیه السلام: «... فَإِنَّ الرَّجُلَ وَالمَرأَةَ إذا خُلِّیا فی بَیتٍ کانَ ثالِثُهُمَا الشَّیطانَ» (کتاب من لا یحضره الفقیه/ ج3 ص252 ح3913)
« زیرا هرگاه مرد و زنى در خانه اى (اعم مجازی و غیر مجازی) خلوت کنند، سومین نفر، شیطان است»